Indkøbsorder oprettes under Indkøb > Indkøbsordre, ved at trykke på "Opret Indkøbsordre".
Ordredetaljer
Det første område der ses er ordredetaljer.
Ordrenummeret genereres automatisk. Ønsker man at bruge et særligt nummer, noteres dette oftest i bemærkninger itl leverandøren.
Leverandør
Leverandøren defineres i adressebogen i INEXTIA. Her opretter du en adresse, og sætter den til at være en leverandør.
OBS: Du kan i "Varer" tildele varer til en (eller flere) leverandør(er), for nemmere at kunne holde styr på, hvorfra du kan bestille varen.
Du kan også her bestemme hvilket sprog leverandøren bruger, hvilket kan bestemme hvilket sprog der benyttes ved afsendelse af ordren.
Leveringssted
Adresser kan også defineres som "Leveringssted", hvilket også skal bruges på indkøbsordren, til at bestemme hvortil ordren skal sendes/leveres.
Leveringsdato
Leveringsdato er påkrævet, men kender man ikke denne, kan man krydse af i "Leveringsdato tilgår", så kan denne indsættes på et senere tidspunkt.
Kontering
Under kontering, har du mulighed for at tilføje yderligere detaljer om ordren:
Afdelingsnr. / Projektnr.
Kan defineres under Indkøb > Afdelinger:
Det samme gælder projekter som i stedet defineres under Indkøb > Projekter.
Ligesom afdelinger, er de en hjælp til at kategoriserer dine indkøb.
Kontonr.
Kontonr. defineres under Konti, som er en skærm for sig i INEXTIA. Konti bruges blot til at kategoriser forbrug f.eks. i forbindelse med analyser. Udover at du kan tilknytte indkøbsordre til konti, kan du også tilknytte timer brugs på ressourcer og varer til konti. I vores eksempel, ville vi kunne lave en analyse over hvor meget vi bruger på "Vedligehold".
Komponentnr.
Hvis indkøbet er relateret til en særlig komponent, kan du også tilføje denne til konteringen. Som de andre felter, har dette til formål at hjælpe med at kategoriser indkøbet f.eks. brug i analyser.
Beløb
Beløbet udregnes automatisk baseret på beløb og antal noteret i "Positioner".
Positioner
Positioner er det dele på indkøbsordren, der skal bestilles/købes. Disse kan være reservedele fra lageret, jobs og endda være brugerdefinerede.
Der kan tilføjes eksisterende varer:
Tilknyttes jobs:
Samt måleenheder, som kan defineres under "Varer" i INEXTIA. Det er også muligt at tilføje egne positioner:
Bemærkning til leverandør
Skrives i et felt på indkøbsordren:
Som mange andre udskrifter og skabeloner i INEXTIA, kan indkøbsordren tilpasses i Word, og indstilles som standard indkøbsOrdreSkabelon i Opsætning i INEXTIA. Bemærkning er en værdi for sig, som indsættes i skabelonen.
Leveringsomkostninger
Lerverinsomkostninger kan defineres under Indkøb > Leveringsomkostninger.
Kommentarer
0 kommentarer
Artiklen er lukket for kommentarer.