En stor del af de brugere, der udfører vedligeholdsarbejde, har ikke behov for alle de funktioner der er i INEXTIA. De har blot behov for at se hvilket arbejde der skal udføres, og registrere når det er udført.
Denne type bruger bliver også kaldt ud til "ikke-planlagt" arbejde, som også skal registreres.
Appen er målrettet lige netop disse brugere. Derfor afspejler funktionaliteten i appen kun, hvad der er behov for i disse to scenarier, for at gøre appen simpel og overskuelig for brugeren.
Startside
Startsiden i appen viser en oversigt over de joblister, der er tildelt brugeren af appen. Se denne artikel for info omkring opsætning af joblister.
Ofte vil brugeren kun have én jobliste, hvilket er den jobliste der viser de opgaver som brugeren skal lave.
I nogle tilfælde kan det dog give mening at tildele en bruger flere joblister, hvis brugeren eksempelvis skal følge med i opgaver til andre brugere, eller hvis der er job der kræver speciel planlægning.
I eksemplet herover har brugeren en jobliste der viser, hvad vedkommende, der en del af elektrikerteamet, skal tage sig af. Derudover kan vedkommende også se, hvilke job, der skal udføres af et eksternt firma.
- Fra startsiden trykkes på joblisten for at få vist hvilke jobs der skal udføres. (Tallet i det grønne ikon indikerer hvor mange jobs der er på listen).
- Er det et specifikt job der skal udføres, så kan der også søges efter det.
Vælg herefter en jobliste
Nedenstående skærmbillede viser nu de job der er i den valgte jobliste. Alle job der skal udføres, har statussen ”TO DO”, og er tildelt en mørkeblå cirkel.
Nu vælges jobbet der skal udføres.
Dette åbner et skærmbillede, der viser det valgte job i detaljer.
Er der vedhæftet informationer til jobbet, f.eks. dokumenter, kan disse læses ved at trykke på knappen. De grønne ikoner med tal udenfor hver kategori indikerer hvor mange vedhæftninger der er. Jobbet aktiveres ved tryk på knappen ”Aktiver job”.
Efter tryk på ”Aktiver job” knappen ændres jobbets status nu til ”I GANG” og bliver tildelt en mørkeblå cirkel med en pil i, som set på nedenstående skærmbillede.
Nu jobbet er i gang.
Forekommer der røde udråbstegn som på ovenstående skærmbillede, indikerer disse at der som minimum skal indberettes data i den følgende kategori. Efter at data er tilføjet kan jobbet afsluttes ved tryk på ”Afslut job” knappen.
Ønskes der at tilføje data kan der indberettes følgende:
- Tid brugt til at udføre jobbet.
- Bemærkninger til jobbet.
- Varer der blev anvendt til at udføre jobbet.
- Billeder fra jobbet.
1: Anvendt tid
For at indberette anvendt tid, tryk på ikonet. Du føres nu til dette skærmbillede:
Tryk herefter på knappen. Nu ses følgende skærmbillede, hvor der kan vælges det antal timer og minutter der er brugt på at udføre jobbet. Tryk herefter på OK.
Tidsforbruget er nu registreret. Gå tilbage til jobbet ved at trykke på knappen.
Bemærk: Ønsker du at slette det registrerede tidsforbrug kan du swipe registreringen til venstre og derefter trykke på "Slet", som set på nedenstående skærmbillede:
2: Bemærkninger til jobbet
For at beskrive hvordan jobbet er blevet udført, tryk på ikonet. Du føres nu til dette skærmbillede:
Der kan nu beskrives hvordan jobbet er udført ved at indtaste dette i feltet ved punkt 1.
Andre brugeres bemærkninger kan også læses længere nede på siden. Efter at bemærkningerne er tastet, tryk på knappen, ved punkt 2, for at komme tilbage til jobbet.
3: Varer der blev anvendt til at udføre jobbet
For at indberette varer der blev anvendt til at udføre jobbet, tryk på ikonet. Du føres nu til dette skærmbillede:
Tryk herefter på knappen. Nu ses følgende skærmbillede, hvor du indberetter hvor mange enheder du brugte af hver vare ved at gøre følgende:
- Søg efter varen i søgefeltet eller scan QR-koden på varen.
- Vælg varen.
- Indberet antal anvendte enheder fra det pågældende lager hvor varen er taget fra.
- Gå tilbage til oversigten over det totale vareforbrug ved tryk på knappen.
Vareforbruget vil nu være registeret og nedenstående skærmbillede vises:
Gå tilbage til jobbet ved tryk på knappen.
Bemærk: Ønsker du at slette det registrerede vareforbrug kan du swipe registreringen til venstre og derefter trykke på "Slet", som set på nedenstående skærmbillede:
4: Billeder fra jobbet
For at indberette billeder fra jobbet, tryk på ikonet. Du føres nu til dette skærmbillede:
Du kan nu vælge at tilføje et billede som du allerede har taget, ved at trykke på ”Vælg fra galleri” knappen, eller at tilføje et nyt foto som du tager med din mobiltelefon eller tablet ved at trykke på ”Tag billede” knappen. Første gang at du trykker på en af de to knapper, vil din mobiltelefon eller tablet bede om lov til at INEXTIA appen kan få adgang til henholdsvis dine fotos og kamera. Det er vigtigt at du giver tilladelse til dette, eftersom dette er nødvendigt for at kunne tilføje billeder.
Når de ønskede billeder er tilføjet, tryk på knappen for at gå tilbage til jobbet.
Når alle ønskede informationer er tilføjet til jobbet, vil der fremgå numre i de grønne ikoner ved hver tilbagemeldingsikon. Ønskes jobbet afsluttet, tryk på knappen ”Afslut job”.
Et vindue kaldet ”Afslut job?” vil nu vise sig. Her indberettes datoen hvor jobbet er blevet afsluttet. Datoen vil som standard vises sig som dags dato, hvilken kan ændres på hvis nødvendigt. Tryk herefter på ”AFSLUT”.
Jobbet er nu udført og nedenstående skærmbillede vises:
Det er ikke længere muligt at redigere i jobbet.Statussen på jobbet står nu som ”UDFØRT”, og vises som en mørkeblå cirkel med et flueben.
Jobbet vil forsvinde fra joblisten næste gang at INEXTIA appen synkroniseres.
Kommentarer
0 kommentarer
Artiklen er lukket for kommentarer.