Joblisten er det centrale skærmbillede, når man skal have overblik over hvilke vedligeholdelsesopgaver (jobs), der skal udføres.
Joblisten viser som udgangspunkt alle jobs, hvor der er en udførelsesdato.
Historiske data vises ikke i joblisten.
Efterhånden som der oprettes flere og flere jobs i systemet, bliver der behov for at filtrere i listen af jobs.
Et eksempel kunne være, at man kun vil se de jobs, der kommer inden for den næste måned, og som hører til det arbejdsteam, man er en del af.
Sæt søgefilter
For at opsætte et filter trykkes på knappen "FILTRE".
Det åbner en liste med de forskellige kolonner, der er mulighed for at filtrere på.
For at sætte filtrene fra eksemplet, så vælges "Næste dato".
Tryk på drop-down menuen i toppen og vælg "Flydende".
Herefter vælges 1 måned.
Når man trykker på "ANVEND" aktiveres filteret, og der vises nu kun de jobs, der skal udføres indenfor den næste måned inklusiv de jobs, som skulle have været udført (overskredet).
Dette filter kan så kombineres med endnu et filter. Tryk på "FILTRE" igen og tilføj et nyt.
I eksemplet fra før kigges der på det arbejdsteam man er en del af. Disse data er registreret under ressourcer.
Herefter kan der vælges den ressource, man ønsker at filtrere efter.
Når man vælger "Ressourcer", vises den ressourceliste, der er oprettet i systemet. Ressourcer kan både være enkelt personer og teams.
Trykker man på "ANVEND" aktiveres dette filter også.
Der vises nu kun de jobs der skal udføres af den valgte ressource, inden for den næste måned.
Gem søgefilter
Har man opsat et filter, som man nemt vil kunne aktivere igen senere, så gemmes søgefilteret.
Det gør man ved at trykke på menu knappen (tre prikker) og vælge "Gem jobliste som".
Det åbner et nyt skærmbillede. Her indtaster man navn og trykker "GEM".
Indstillingerne vist ovenfor er standard.
- Tilgængelig i joblisten Kan kun fjernes for andre brugere, som du deler listen med. Dette gør at listen ikke kan ses i Joblisten i INEXTIA (se næste billede).
- Tilgængelig i Job App Gør listen tilgængelig i INEXTIA App'en, såfremt den er delt med brugeren.
- Del med andre brugere Her kan du vælge, hvilke andre brugere, der skal kunne se listen.
Når søgefilteret er gemt vises det i toppen af joblisten, og man kan nu nemt skifte tilbage til det, hvis man har været ved, at opsætte andre søgefiltre.
Del med andre
Som administrator kan man også oprette søgefiltre for andre. Dette betyder at den daglige bruger ikke behøver at kende til opsætning af søgefiltre. Administratoren kan sørge for, at når den daglige bruger åbner INEXTIA, så viser joblisten de jobs brugeren skal tage sig af.
Søgefiltre oprettes til andre ved at dele et filter.
Tryk på "Del 'NavnetPåListen'"
Tryk herefter på siden med et forstørrelsesglas - Det er også muligt blot at søge enkelte brugere frem ved at trykke på "+" og indtaste deres brugernavn.
Brugerne udvælges ved at sætte flueben og trykke på knappen "VÆLG".
Når der herefter trykkes på knappen "GEM", deles filteret med de valgte brugere.
Vis i app
Udover at kunne dele søgefiltrene med andre, så kan administratoren også angive hvilke brugere, der skal have disse søgefiltre i job appen.
Appen er bygget til, også at skulle kunne benyttes af mobiltelefoner, med forholdsvis små skærme. Derfor er det vigtigt at listen af jobs, der vises på mobiltelefonen, er overskuelig.
Ved at kunne differentiere mellem, hvad der vises i INEXTIA (på en pc skærm), og hvad der vises i job appen (på mobiltelefon), kan brugeren både få det store overblik i INEXTIA, samtidig med at kun det mest nødvendige, vises i job appen.
Om søgefilteret skal vises i app, styres på det samme skærmbillede som før.
Kommentarer
0 kommentarer
Artiklen er lukket for kommentarer.