De brugere der skal kunne logge ind i INEXTIA, oprettes fra brugerskærmen.
Skal brugeren kun bruge appen, så oprettes brugeren også i INEXTIA, på samme måde.
(Hver bruger skal have eget login).
De brugerrettigheder brugerne har, styres via de brugergrupper de er en del af.
Brugerrettigheder kan eksempelvis være, om man må se, opdatere og slette data på et skærmbillede.
Opret bruger
- Brugerskærmen åbnes fra menuen i venstre side.
- Klargør skærmbilledet til oprettelse af ny bruger, ved at trykke "OPRET BRUGER".
- Brugernr. og navn udfyldes.
De fleste benytter initialer som brugernr. Navnet er fornavn og efternavn på personen. - Brugergruppen og dermed brugerrettighederne for brugeren, vælges.
Brugergrupper kan eksempelvis være administrator, super bruger, daglig bruger. - E-mail adressen udfyldes.
Dette felt er vigtigt, da brugeren modtager en e-mail for at kunne logge ind første gang. Læs mere om dette herunder. - Under login indtastes det brugernavn brugeren skal benytte sammen med en adgangskode, for at kunne logge ind.
De fleste benytter også initialer her. - Sæt flueben i adgang, ellers kan brugeren ikke logge ind.
Hvis personen senere, ikke skal have adgang til INEXTIA længere, så kan fluebenet blot fjernes. - Når felterne er udfyldt gemmes dataene ved at trykke på knappen ”OPRET”.
I det brugeren oprettes genererer INEXTIA en e-mail til brugeren og sender den til den angivne
e-mail adresse.
I e-mailen får brugeren følgende oplysninger:
- Et link til at oprette adgangskode. (Linket er vist som en knap).
Brugeren skal trykke her første gang. - Adressen på jeres INEXTIA site.
- Brugernavnet, som skal bruges sammen med den nye adgangskode.
Når brugeren har sat adgangskoden, så kan brugeren logge ind via loginskærmen på jeres INEXTIA site.
Opret bruger uden e-mail
Hvis en bruger oprettes "uden e-mail" (altså hvis der er krydset af i "Opret uden E-mail"), så vil der blive sendt en mail til den bruger, som opretter den nye bruger.
Herefter er proceduren den samme, som hvis den nye bruger havde modtaget e-mailen. Vedkommende som har oprettet brugeren, kan vælge selv at oprette en adgangskode og videregive loginoplysninger til den nye bruger, eller videresende mailen til den nye bruger, så de selv kan oprette en adgangskode.
Det er også muligt at ændre e-mailen til brugeren senere, og trykke "gensend velkomstmail" f.eks. hvis der på oprettelsestidspunktet ikke er en e-mail til den nye bruger.
Opret adgangskode
Herover vises det skærmbillede brugeren sendes hen til, når der trykkes på opret adgangskode linket i e-mailen.
Når adgangskoden er oprettet, sendes brugeren videre til login skærmbilledet.
Kommentarer
0 kommentarer
Artiklen er lukket for kommentarer.