I INEXTIA oprettes en reservedel på vare skærmbilledet. Grunden til at betegnelsen vare benyttes, skyldes at man kan oprette andet end reservedele. Alt hvad der skal lagerstyres eller registreres som forbrug, oprettes på dette skærmbillede.
Eksempler på data der kan registreres på dette skærmbillede er reservedele, smøremidler, kemikalier, beklædningsgenstande, medicin osv.
En vare kan tilknyttes forskellige steder i systemet.
- Komponent - Når varer tilknyttes til en komponent, illustrerer det en stykliste for komponenten.
Denne liste kan være praktisk at have, når der skal bestilles reservedele til komponenten. - Job - En vare på et job viser et forventet forbrug. Altså hvad skal man forvente at have med, når jobbet skal udføres.
- Jobhistorik - Når varer tilknyttes jobhistorik, så angiver det faktisk forbrug.
Det betyder også at hvis varen er en lager vare, så trækkes det forbrugte antal ud af lageret.
Opret vare
- Skærmbilledet åbnes fra menuen.
- Tryk "OPRET VARE".
- Udfyld varenr. og navn.
Andre tekniske data bør også udfyldes, hvis man har dem. Da det vil gøre det nemmere at differentiere varerne. Det vil også gøre det nemmere at bestille nye vare. - Når der tilknyttes et lager (lagerrum) til varen, så er varen en lagervare.
Vælg lageret fra listen. - Tryk "OPRET" for at gemme.
Leverandør
De leverandører, varen kan bestilles hos, registreres i leverandørsektionen på vare skærmbilledet.
Leverandørlisten fremsøges på ikonet vist herover.
Hvis leverandøren er den foretrukne leverandør af varen, indikeres det med fluebenet "Standard leverandør".
Leverandørens eget varenummer (katalognummer), registreres i feltet "Leverandør varenummer".
Kommentarer
0 kommentarer
Artiklen er lukket for kommentarer.