Analytics er et modul i INEXTIA til rapportering og dataanalyse.
I modulet opsættes der rapporter, hvor data præsenteres i Excel med eksempelvis grafer, tabeller eller diagrammer.
Rapporterne kan derefter udsendes automatisk på mail via abonnementer.
Opret Analytics rapport
Inden dataene kan præsenteres skal der først opsættes en rapport, så INEXTIA ved hvilke data det skal være og hvordan det skal vises.
- Åben Analytics skærmbilledet.
- Tryk "OPRET ANALYTICS RAPPORT".
Herefter vælges den skabelon der skal tages udgangspunkt i.
I følgende eksempel opsættes en rapport, der viser en top 10 over de komponenter, hvor der har været flest engangsjobs. Dvs. der tages udgangspunkt i jobhistorik data.
Efter skabelonen er valgt, vælges knappen "NÆSTE".
Herefter udvælges de felter, der skal være med i rapporten, ved at sætte flueben.
Bemærk når felterne vælges vises de øverst i listen.
Ved hvert felt kan der opsættes et filter samt andre indstillinger. I dette eksempel vil vi gerne have rapporten til at vise en top 10. Derfor opsættes følgende indstillinger på antal.
Først vælges "beregn summen af antal". Det gør at dataene grupperes og antallet lægges sammen. Derefter sættes "top værdi" til 10, hvilket betyder at det kun er de komponenter, hvor summen af antal er blandt de 10 højeste, der vises.
For at se hvordan data ser ud med de valgte felter og filtre, så benyttes knappen "VIS".
Der åbnes nu et ekstra faneblad, hvor data vises.
Dataene viser de 10 komponenter, hvor der har været registreret mest jobhistorik.
I dette eksempel er det kun jobhistorik udført på engangsjob, der skal tælles med. Derfor indsættes et filter på frekvenstype.
Bemærk der oprettes kun et filter på frekvenstype. Feltet inkluderes ikke i rapporten.
Udover at det kun er engangsjobs, der skal være med i dette eksempel, så skal jobbet også være færdigt. Derfor sættes der også et filter på status.
Statusfeltet inkluderes heller ikke i rapporten.
Ud fra det der er sat op i eksemplet indtil nu, så vises en top 10 over de komponenter, der har flest jobhistorik registreringer i gennem tiden, på engangsjob.
Hvis man kun vil se registreringer inden for det sidste år, så sættes der også et filter på udført dato.
I eksemplet herover er der sat et dynamisk tidsinterval. Dvs. det flytter sig i forhold til dags dato.
Når det er de forventet data der vises (se data ved at trykke på "VIS" knappen), vælges knappen "NÆSTE".
Herefter vises et skærmbillede hvor rækkefølgen på kolonnerne kan ændres.
Rækkefølgen ændres ved at trække og flytte på kolonneoverskrifterne.
I dette tilfælde skal kolonnerækkefølgen ikke ændres. Derfor vælges knappen "NÆSTE" igen.
Ved sidste punkt angives et navn på rapporten, og knappen "GEM" vælges.
Der er nu gemt en rapport, der viser de komponenter med flest engangsjobs.
Rapporten vises nu på Analytics forsiden.
Herfra kan man via knappen "HENT", få vist seneste data i Excel. Eller i et nyt skærmbillede via knappen "VIS.
Kommentarer
0 kommentarer
Artiklen er lukket for kommentarer.