Som udgangspunkt kan alt data, fra alle oversigtsskærmbilleder i INEXTIA, eksporteres til Excel eller PDF og derefter udskrives.
Ved job og indkøbsordre, kan man også udskrive en detaljeret rapport, der kan sendes til en leverandør, ud fra et layout man helt selv bestemmer.
I INEXTIA er der fra start indsat en standard skabelon på jobrapporten.
Det er gjort både så rapporten kan printes med det samme, og så der er et eksempel at tage udgangspunkt i, når man skal designe sin egen rapport.
Opsætning
Når INEXTIA udskriver rapporten, så bruger den skabelonen der er sat op i opsætningen.
Skabelonen er en Word fil, der er designet, som beskrevet i denne artikkel, og derefter indsat ved at redigere opsætningen:
- Træk filen ind på "Dynamisk Rapport" området eller fremsøg den på computeren ved at trykke søg.
- Vælg typen:
Job = detaljeret jobrapport
Indkøbordre = detaljeret indkøbsrapport
Jobliste = Jobs opsat på liste form. (Et alternativ til eksport funktionen, der giver mulighed for at udskrive en liste af jobs ud fra eget layout) - Angiv et navn til registreringen.
OBS Det er vigtigt at dokumentet bliver tildelt den korrekte rapporttype, for at INEXTIA ved hvilke tags, der bruges og hvor værdierne skal findes.
Eksemplet herunder viser skabelonen gemt som dokument.
Kommentarer
0 kommentarer
Log ind for at kommentere.