Ligesom ved labels så er rapporterne i INEXTIA ikke fastlåst. Layout kan tilpasses efter behov.
Rapporten designes ved at man opretter en Microsoft Word fil, som så fungere som skabelon for rapporten.
På denne måde kan der både gøres brug af alle Words forskellige designfunktioner og også muligheden for at se, hvordan rapporten kommer til at se ud på print.
Tags
For at kunne finde ud af, hvor data skal placeres i rapporten, benytter INEXTIA tags, så når der trykkes "udskriv" i INEXTIA, åbner INEXTIA skabelonen, scanner den for tags, og der hvor den finder et tag, den kan genkende, erstattes tagget med data fra jobbet eller indkøbsordren.
De forskellige tags indsættes i Microsoft Word fra "Developer" fanebladet.
Hvis du ikke har aktiveret fanebladet gøres det på følgende måde.
- Højreklik på menulinjen.
- Vælg "Customize Ribbon"
- Sæt flueben i "Developer".
- Tryk "OK".
I eksemplet herunder er det standard skabelonen der er åbnet.
Hvert tag i skabelonen er indsat på følgende måde.
- Placér cursoren der hvor tag skal indsættes.
- Vælg "Plain Text Content Control".
Bemærk hvis det er CompanyLogo tag, så vælges "Picture Content Control". - Vælg "Design Mode".
- Vælg "Properties".
Under properties indsættes tag.
- Udfyld med korrekt tag ID.
- Vælg "OK".
Tags ved lister
Når INEXTIA skal indsætte en liste af data i rapporten, som f.eks. jobgrupper, ressourcer eller varer tilknyttet jobbet, så skal det indsættes som tabeller.
Tabellen skal indsættes med 2 rækker.
I den øverste række forventer INEXTIA at overskrifterne er indsat.
I den nederste række forventer INEXTIA at data indsættes.
Når den løber de tilknyttede data igennem, så bruger den nederste række til at finde ud af, hvordan data skal placeres, og gentager det for hvert objekt der er i listen.
For at fortælle INEXTIA hvilken liste det drejer sig om, indsættes et bookmark omkring hele tabellen.
I eksemplet herover vises bookmark for jobgruppelisten.
I nederste række er der indsat to tags fra jobgruppelisten, på samme måde som andre tags indsættes.
Alle tilgængelige tags listes i disse artikler: Job, Indkøb og Jobliste.
Vælg den rette rapporttype
Når skabelonen indsættes i INEXTIA, via Opsætning > Dynamis Rapport,
Er det vigtigt at skabelonen får tilddelt den rette "Rapporttype",
Som er enten Job, Jobliste eller Indkøbsordre.
Dette fortæller INEXTIA, hvilke tags den skal lede efter, og hvor den skal finde værdierne som skal indsættes.
Kommentarer
0 kommentarer
Log ind for at kommentere.